People don't want a drill, they want a hole in the wall, a quote by Ted Levitt

Die Jobs-to-be-done Hierarchie

Der nächste Schritt ist das Definieren des so genannten «Fokus Jobs». Es ist der Grund, wieso deine Kunden etwas wollen oder tun, es ist die Überlegung, was sich hinter dem «ein Loch in die Wand machen» verbirgt. Anhand von einem Ferien-Beispiel erfährst du im folgenden Video, wie du die Job-Hierarchie aufbaust und wie sie funktioniert.

https://www.youtube.com/watch?v=bSN1fr7itTM

 

Du hast deinen Fokus Job bereits gefunden, aber weisst nicht wie weiter? Kein Problem, melde dich unter https://www.vendbridge.com/services und wir lösen diese Aufgabe gemeinsam.

 

Klick hier um den vorherigen Blogbeitrag zum Thema Jobs-to-be-done zu lesen oder wenn du dir den Podcast im nächsten Blogbeitrag anhören möchtest.

 

All about Jobs-to-be-done at a glance

Blog Post 1: Wie beginnt Innovation? | How does Innovation start?

Blog Post 2: Verzerrte Wahrnehmung und ihre Auswirkungen | Having Biases – What are the reasons and how can you avoid them

Blog Post 3: Die Jobs-to-be-done Hierarchie | The Jobs-to-be-done Hierarchy

Blog Post 4: Podcast and Deep Dive

Blog Post 5: How it all started with a Milkshake

Blog Post 6: Jobs are stable

Blog Post 7: Job Metrics to define Customer Pain Points

Blog Post 8: Real-Life Example of Jobs-to-be-done

Catherine Eng

"People don't want a drill. They want a hole in the wall." A Ted Levitt quote that everyone understands but yet not everyone understands. I am a Junior Consultant at Vendbridge AG and we help you to gain customer centricity back by using the method of Jobs-to-be-done. Together we have more than 20 years of experience in over 30 industries and did more than 8'000 customer discoveries. So let me show you step by step what are the benefits of this method and how you can apply it.

View all posts by Catherine Eng →

One thought on “Die Jobs-to-be-done Hierarchie

Leave a Reply to Samira De-Stefano Hofer Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *