It’s a banner manner | YouTube Channel Art

Visual content plays an important role in the marketing field. As we focus on generating eye-catching user content, the details that makes it all as a whole, are not meant to be forgotten. In this post, we will talk about YouTube Channel Art. What is it? Otherwise known as a YouTube Banner, this is the…

Plauderstube mit Susanne

Heute spricht mit uns, nennen wir sie mal Susanne (32 Jahre), über ihr angeborenes Schielen. Da sie lieber anonym bleiben möchte, weicht das Format im Vergleich zu den vorherigen Posts ein wenig ab. Diesmal gibts kein Video, dafür aber ein ehrliches Interview. Bühne frei für …

How to successfully manage remote teams

Right now, working from home has become more than a trend. It’s now a necessity for companies all across the globe. As a result, there are thousands of team leaders and managers who find themselves suddenly managing a completely remote team. As much as remote …

4 Useful Vegan Apps

Hello everyone, welcome to my last blog post! If you’re following a plant-based lifestyle, you are likely to struggle with checking the products’ ingredient labels, finding vegan restaurants around you, trying different vegan recipes, etc. Luckily, from restaurant finders to recipe ingredients and nutritional facts, …

Feedback – Und was jetzt?

Eine Leserin hat mich gefragt, ob es nicht auch einfach mal zu viel Feedback sein kann. Ich persönliche finde, solange das Feedback gut ist, nicht. Der springende Punkt ist hier für mich, dass wir selbst entscheiden, welches Feedback von uns weiterverfolgt wird und welches nicht. …

Textile Recycling

The textile industry consumes the most significant percentage of fibre production. Extreme turnover massively impacted overconsumption of clothes, excessive use of resources, energy, and, most importantly, textile waste creation. The volume of discarded textiles is steadily rising, and the issue of effective end-of-life textile treatment …

Zukunftsaussichten im Sponsoring – was wird sich ändern?

Digitale Sponsoring Aktivierungen werden nur ein Teil davon sein, worauf sich die Sponsoringnehmer-/geber in Zukunft achten werden müssen.  Hier eine weiterführende Liste von verschiedenen persönlichen Gedankenanstössen, worauf sich zukünftige Sponsoring Manager einstellen sollten. 1 – Sponsoring für Generation Y/Z Wie bereits in einem vorherigen Beitrag …