Ein Merci an alle
Vielen Dank allen, die organisiert, die teilgenommen, die redaktionell unterstützt haben!
Insights – Experts – Content
Vielen Dank allen, die organisiert, die teilgenommen, die redaktionell unterstützt haben!
In intercultural studies, Hofstede’s Indexes of Culture provide an empirical way to compare countries. Based on the Power-Distance Index, for example, all major airlines around the world have created guidelines to overcome deference to authority: In a cockpit, where the lives of passengers and crew are potentially at stake, bowing and scraping is inappropriate behavior. You have to be able to criticize the captain regardless of their social standing. The implementation of low-context communication and low power-distance is now industry …
Prof Paul Williams at the American University in Sharjah guided us through the intricacies of providing service in an Arab context during out second session. Arab culture values service highly, but does not want to be on the serving side. The high number of Filipinos employed in the service sector in Dubai attests to this. While shoppers may appear demanding in Westerners’ eyes, their attention to high service quality means that they will accept only the best. It also means …
Whether doing business in the air or in hotel kitchens, the Swiss name still stands for quality engineering and the highest standards.
Dubai war kein Land für Fahrradfahrer. Wolfgang Hohmann hat das geändert und fährt gelegentlich mit dem Emir über eigens angelegte Radwege.
Service and safety excellence in the airline industry and expert financial advisory services for businesses and entrepreneurs entering the UAE: These are the hallmarks of The Emirates and Advocates of Law in Dubai.
Ein Immobilienportal mit Büros an bester City-Adresse findet seinen erstaunlichen Geschäftserfolg im Handling seiner Internetdaten. Das Internet ist auch das Medium eines globalen Lebensmittelkonzerns, um seine am Rande der Stadt hergestellten Produkte zu bewerben.
In the Emirates, doing Business requires a careful mix of cultural sensitivity in communications and understanding the Anti-Laws of Luxury Marketing.
Dubai überrascht mit feuchter Hitze selbst im Oktober, mit Gebäuden, die dicht auf dicht nach oben drängen, und mit Märkten, auf denen es klimatisiert westlich oder farbig orientalisch zu und her geht.
Die Studienwoche des CAS International Marketing & Communication vom 24. bis zum 29. Oktober 2015 findet in diesem Jahr in Dubai statt. Besuche an der Universität, bei zahlreichen internationalen Unternehmen und natürlich auch ein Blick auf die Stadt stehen auf dem Programm (incl. English Version).