EdTech: The use of technology to enhance learning

The Lucerne School of Business uses digital learning technology to facilitate teaching and learning in the following ways:

1. Placing content online to reduce lecture time and increase interaction in our seminars;
2. Curating online material to help students upskill and individualize their learning program;
3. Using videoconferencing to enable students to receive both coaching and counseling in addition to expertise from anywhere in their classrooms in Lucerne.

Technology helps us to provide smaller, more interactive seminars; provide up-to-date and individualized learning experiences; and bring the best supervision and expertise from anywhere to Lucerne.

++++
Die Hochschule Luzern – Wirtschaft nutzt digitale Lerntechnologien, um das Lehren und Lernen auf folgende Weise zu erleichtern:

1. Inhalte online stellen, um die Vorlesungszeit zu verkürzen und die Interaktion in unseren Seminaren zu erhöhen;
2. Kuratieren von Online-Materialien, um den Studierenden zu helfen, sich weiter zu qualifizieren und ihr Lernprogramm zu individualisieren;
3. Einsatz von Videokonferenzen, um den Studierenden die Möglichkeit zu geben, sowohl Coaching und Beratung als auch Expertise im Ausland in ihren Klassenzimmern in Luzern zu erhalten.

Die Technologie hilft uns, kleinere, interaktivere Seminare anzubieten, aktuelle und individuelle Lernerfahrungen zu vermitteln und die beste Betreuung und Expertise von überall nach Luzern zu bringen.

Weitere Ressourcen
Digital Learning Services on SwitchTube