New Research Project by Dr. Dagmar Steffen

The research project ‛HCI – eine Revision aus designtheoretischer Perspektive which will be led by our team member Prof. Dr. Dagmar Steffen has been granted funding by the Interdisciplinary Clusters (ITC) of the Lucerne University of Applied Sciences and Arts. The university encourages and promotes cross-departmental and interdisciplinary collaboration for some ten years and ITC has been launched in 2018.

The research will be conducted in collaboration with Dr. Marcel Uhr from Lucerne School of Information Technology,  Clemens Nieke from iHomeLab Lucerne School of Engineering and Architecture and Prof. Dr. Thilo Schwer from Hochschule der Bildenden Künste Essen and Hochschule für Gestaltung Offenbach am Main.